Publicaciones y media

LIBRO

 

Sobtadament, cultivar s’ha convertit en una mena d’hàbit, alhora recent i llegendari; en la intimitat dels balcons, en espais col•lectius regulats per ajuntaments; també en solars orfes de finalitat, cedits a l’oblit després de la fase maníaca de la bombolla immobiliària. Una tendència, una moda, una acció col•lectiva…

Cultivar ha esdevingut un joc. Una activitat simbòlica on representar inquietuds, valors, reivindicacions socials, on plantejar -i assajar- alternatives de futur. Un espai, també, on representar-nos a nosaltres mateixos, qui som, treballar la nostra identitat.

“Elogi de l’hort urbà” parteix d’entrevistes a peu d’hort. Explora i recopila el que diuen els propis hortolans, les seves raons, els camins que els han dut a cultivar. S’evoquen conceptes com identitat, dol migratori, objectes de vinculació, prosum, ètica ecològica, espiritualitat…

 

 

 

Entrevistas en el programa Coses de Mainada
Vanessa Prades a Coses de Mainada

  • Les vacances. Coses de Mainada. Programa de Penedès Televisió, emitido el 9 de agosto de 2014. Toni Comas entrevista a Vanessa Prades para hablar de las vacaciones, de como las viven los niños y las niñas, que oportunidades se abren, cuales son las dificultades y como se pueden superar.
  • Els avis. Coses de Mainada. Programa de Penedès Televisió, emitido el 23 de agost de 2014. Toni Comas entrevista a Vanessa Prades sobre los abuelos. Figuras polivalentes, que colaboran a menudo en el cuidado de los miembros más pequeños de la familia, que participan en su educación, que los quieren y protegen, que juega con ellos. Ahora bien, los abuelos no deberían substituir a otras figuras, ni padres, ni canguros, ni professores de guardería… Cual es su rol, entonces?
  • La gestió del temps. Coses de Mainada. Programa de Penedès Televisió, emitidos el 4 de octubre de 2014. En esta ocasión, Vanessa Prades nos habla del tiempo, este concepto tan obvio, y al mismo tiempo tan intangible. La percepción y la experiencia del tiempo cambian con la edad, se va aprendiendo a gestionar. Un reto difícil hoy en día, ya que fácilmente caemos en el estrés, tanto los adultos como los pequeños…

 

ARTÍCULOS

 

css.php